KAS YRA WLTP VAŽIAVIMO CIKLAS?
Automobilio degalų sąnaudos ir išmetamųjų teršalų kiekis priklauso nuo važiavimo stiliaus. Todėl, kuriant WLTP, buvo renkami važiavimo duomenys iš viso pasaulio. Remiantis šiais duomenimis buvo nustatytos 4 skirtingo vidutinio greičio fazės atskaitos taškams nustatyti: mažo, vidutinio, didelio ir labai didelio greičio fazės. Kiekvienoje fazėje, siekiant atkurti situacijas, susidarančias važiuojant įprastu stiliumi, naudojami skirtingo intensyvumo pagreičiai, stabdymas ir sustabdymas. Šių fazių derinys sudaro važiavimo ciklą.
KAIP BMW PEREINA PRIE NAUJOS WLTP PROCEDŪROS?
BMW grupė jau ruošiasi pereiti prie naujos bandymų procedūros, palaipsniui papildo savo produktų asortimentą naujais automobiliais ir patobulintomis variklių versijomis ar techniniais pakeitimais. Todėl BMW grupė užtikrins, kad visi jos gaminami automobiliai ir ateityje atitiktų teisės aktų nuostatas. Apie tai, kad BMW grupės automobiliai atitinka galiojančius teisės aktų reikalavimus, patvirtina atitinkami nacionalinių ir tarptautinių oficialių tyrimų rezultatai.
KĄ WLTP REIŠKIA MAN?
WLTP taikymas reiškia, kad nurodytos automobilio degalų sąnaudos ir išmetamo CO2 kiekio vertės yra artimesnės realiosioms. Be to, atliekant bandymus pagal WLTP atsižvelgiama į pasirinktą specialiąją automobilio įrangą, todėl nurodytos vertės bus dar realistiškesnės, nes gaunamos išbandant jūsų konfigūracijos automobilį. Tačiau tuomet, kai nustatomos tikresnės vertės, nustatomos didesnės degalų sąnaudų ir išmetamo CO2 kiekio vertės automobiliams su vidaus degimo varikliais ir trumpesni nuvažiuojami atstumai elektromobiliams (įskaitant įkraunamus hibridinius). Dėl to gali tekti mokėti didesnį CO2 mokestį pagal nacionalinių teisės aktų nuostatas.
Daugiau informacijos rasite adresu: http://www.caremissionstestingfacts.eu/
KAS YRA RDE?
RDE yra Real Driving Emissions (realiomis važiavimo sąlygomis išmetami teršalai) santrumpa. Tai nauja procedūra, pagal kurią privaloma nustatyti tokių teršalų kaip azoto oksidai kiekį (NOx) ir kietųjų dalelių masę. Svarbiausia šio bandymo ypatybė ta, kad jis atliekamas kelyje realiomis važiavimo sąlygomis, o ne laboratorijoje. Matavimai atliekami prietaisu, vadinamas nešiojamąja emisijų matavimo sistema (PEMS – Portable Emissions Measurement System), kuris tvirtinamas prie bandomo automobilio išmetimo vamzdžio.
Daugiau informacijos rasite adresu: http://www.caremissionstestingfacts.eu/rde-real-driving-emissions-test/#
KAS YRA EURO 6?
Euro 6 – taip sutrumpintai vadinamas galiojantis išmetamųjų teršalų kiekio reglamentas. Jis nustato mažesnes išmetamų kietųjų dalelių ir azoto oksidų kiekio ribines vertes, palyginti su Euro 5 standartu. Nuo 2018 m. rugsėjo* privaloma laikytis Euro 6c išmetamųjų teršalų kiekio standarto reikalavimų, kuris benzininiams automobiliams nustato netgi mažesnes išmetamų kietųjų dalelių kiekio ribines vertes negu Euro 6b standartas. Dyzeliniams automobiliams Euro 6b ir Euro 6c standartai nustato vienodas ribines vertes ciklo ribose. Nuo 2019 m. rugsėjo* Euro 6d-TEMP, o nuo 2021 m. sausio* Euro 6d dar kartą truputį sumažins kietųjų dalelių ir azoto oksidų kiekio ribines vertes, nustatomas RDE bandymu. *Taikoma naujoms transporto priemonėms. Naujiems automobilių tipams nauji išmetamųjų teršalų kiekio standartai įsigalios 1 metais anksčiau.
KĄ REIŠKIA SELEKTYVUS KATALITINIS REDUKAVIMAS (SCR)?
Siekiant dar labiau sumažinti automobilio išmetamųjų teršalų kiekį, karbamido tirpalas „AdBlue®“ įpurškiamas į dyzelinio variklio išmetimo sistemą. Selektyvaus katalitinio redukavimo (SCR – Selective Catalytic Reduction) sistema su karbamido tirpalo „AdBlue®“ įpurškimu sumažina azoto oksidų kiekį beveik 90 proc. Likusią išmetamųjų dujų dalį sudaro vandens garai, azotas ir CO2.
KAS YRA BLUEPERFORMANCE?
BMW taiko „BluePerformance“ technologiją, kad jos gaminami automobiliai išmestų dar mažiau teršalų. Ši technologija padeda dar geriau optimizuoti dyzelinio variklio teršalų išmetimą. Kai kuriuose modeliuose įmontuojami ne tik dyzelino kietųjų dalelių filtras ir azoto oksidų (NOx) katalizatorius, bet ir selektyvaus katalitinio redukavimo (SCR – Selective Catalytic Reduction) sistema su karbamido tirpalo „AdBlue®“ įpurškimu. Šios priemonės žymiai sumažina azoto oksidų kiekį išmetamosiose dujose.
Daugiau informacijos apie BMW „BluePerformance“ technologiją rasite adresu: http://www.bmw.co.uk/en_GB/topics/discover-bmw/technology/engine-technology.html
KĄ WLTP REIŠKIA ELEKTROMOBILIAMS IR HIBRIDINIAMS AUTOMOBILIAMS?
Kadangi elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai daugiausia naudojami miesto ribose, WLTP bandymai atliekami ne tik pagrindinių keturių fazių – mažo, vidutinio, didelio ir labai didelio greičio fazių – metu. Taip pat nustatomos per specialiąją, 5-tą miesto fazę, išmetamų teršalų kiekis. Šiuo atveju derinamos greičio fazės, kurios geriausiai atspindi važiavimą automobiliu miesto ribose: mažą ir vidutinį greitį. Taip gaunami duomenys, geriau atitinkantys tikrovę.